Log ind

Tilgængelighed hos Agria Dyreforsikring

Vi ønsker, at alle skal kunne benytte vores digitale tjenester, uanset hvordan du anvender dem, eller hvilke forudsætninger du har. Kontakt os endelig, hvis du f.eks. har et handicap og oplever, at vores tjenester ikke er tilgængelige for dig.

Relevante krav

Agria-shoppen er en e-handelstjeneste og er derfor omfattet af tilgængelighedskravene, som denne erklæring vedrører. Tilgængelighedsdirektivet og national lovgivning bestemmer, hvilke krav der er relevante. Samlet set handler det om, at alle brugere skal kunne opfatte, forstå og anvende vores hjemmeside.

Sådan opfylder vi tilgængelighedskravene


Muligt at opfatte

Ifølge god tilgængelighed skal du som bruger kunne opfatte og forstå informationen og funktionerne, uanset eventuelle nedsatte evner. Agria har identificeret en række mangler inden for dette område, men arbejder løbende på at udbedre dem. Der findes 21 kriterier inden for denne kategori, og vi har aktuelt identificeret følgende mangler:

  1. Billeder mangler hjælpetekst
  2. Forkert brug af tabeller
  3. Utilstrækkelig struktur på siderne, hvad angår sektioner og overskrifter
  4. Vi bruger farver som bærere af information
  5. Farvekontrasten er for lav i tekster/links
  6. Nogle tekster afkortes i visse situationer
  7. Utilstrækkelig kontrast, blandt andet på knapper, indtastningsfelter, priser og navigation
  8. Vi har indhold, der dukker op ved hover eller fokus
  9. Mangler ved tastaturnavigation

Muligt at betjene

Brugergrænseflade og navigation skal kunne betjenes på flere måder. F.eks. skal alle funktioner kunne anvendes uden en computermus. Inden for denne kategori har vi identificeret følgende mangler:

  1. Ikke alle funktioner kan bruges med tastaturet
  2. Vi tilbyder ikke mulighed for at springe over gentaget indhold
  3. Nogle sider har ikke beskrivende titler i browseren
  4. Faneordenen er ikke altid logisk
  5. Nogle linktekster kræver kontekst for at være forståelige, og nogle forklarer ikke, at de åbner i et nyt vindue
  6. Formålet med visse links er uklart
  7. Vi har overskrifter med samme tekst, selvom indholdet er forskelligt, og instruktioner kan være misvisende
  8. Dele af grænsefladen har svag eller manglende fokusramme
  9. I nogle tilfælde findes der også links uden destination, såkaldte døde links
  10. Det synlige navn matcher ikke altid det navn, der præsenteres for hjælpemidler

Muligt at forstå

Informationen og brugen af grænsefladen skal også være forståelig. Inden for denne kategori har vi identificeret følgende mangler:

  1. Sider mangler sprog-attribut, hvilket kan gøre dem svære at læse for hjælpemidler
  2. Siden kan blive genindlæst uden advarsel eller logisk grund
  3. Utilstrækkelig navngivning af knapper
  4. Vi foreslår ikke altid, hvordan indtastningsfejl skal rettes eller viser tydeligt, at der er opstået en fejl
  5. Visse inputelementer mangler kontekst på grund af forkert semantik
  6. Utilstrækkelige instruktioner om forventet indtastning i formularer

Robust

Hjemmesiden skal være kompatibel med en bred vifte af browsere og hjælpemidler. Inden for denne kategori har vi identificeret følgende mangler:

  1. Fejl i hjemmesidens HTML-kode, hvilket kan medføre vanskeligheder med at præsentere indholdet korrekt
  2. Navne mangler på kontroller og knapper. Status kommunikeres ikke til hjælpemidler
  3. Resultatet af udførte handlinger kommunikeres ikke til hjælpemidler

Brugerens indstillinger

Hjemmesiden skal respektere indstillinger, som vores brugere har foretaget i operativsystemet eller i browseren. Inden for denne kategori har vi identificeret følgende mangler:

  1. Vi tilbyder ikke mørk visning
  2. Dele af grænsefladen forsvinder i høj kontrasttilstand

Sådan har vi foretaget vurderingen

Vurderingerne er udført af vores interne tilgængelighedsspecialister med mange års erfaring i gennemgang af digital tilgængelighed. Følgende værktøjer og metoder er anvendt:

  • Automatiske værktøjer: Axe og IBM Equal Access m.fl.
  • Manuel gennemgang
  • Skærmlæsere: NVDA og VoiceOver


Behandling af personoplysninger

Læs mere om, hvordan vi behandler personoplysninger i forbindelse med tilgængelighedsfeedback:

Behandling af personoplysninger – Agria Dyreforsikring


Indsend feedback

Har du opdaget mangler i tilgængeligheden? Vi sætter pris på, hvis du kontakter os med dine kommentarer, så vi kan forbedre os.

Send dine kommentarer via e-mail til: accessibility@agria.se


Kundeservice

Hvis du har spørgsmål, klager eller har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte Kundeservice

 

Opdateret: 2025-06-27